4/13/2007

Saturno Contro; un film di ferzan ozpetek



Filmi anlatmak niyetinde diilim. Synopsis postu olmicak bu.
Merak edenler web sitesine buyursunlar: www.saturnocontro.com/

Film sırasında ve çıktıktan sonra uzunca bir süre düşündüğüm şeyler var bu postta...

Dedim ki kendi kendime
Bir yönetmen nasılda şiir gibi bir film çeker. Bu nasıl bir narrationdIr.
Lineer bir kurgu son derece basit. Başladı ve bitti. Huzurla..
Başkası çekseydi diye düşündüm.Ferzan Özpeteğin bu kadar basit ama bir o kadar da kusursuz diline yakın bir anlatımda başarılı olabilir miydi.
Karakter dönüşlerindeki ışık kullanımları, gölgeler bir ders konusu olabilirmiş dedim
Cahil perilerdeki havalananı-bardak sahnesine çok yakın bir sahne de hastane bahçesi ölüm anında yaşanmış bu filmde.
Telefona ne kadar da büyük anlamlar yüklemiş, bir defa daha izlemek istiyorum sırf bu yüzden.
En inanılmaz olansa karakterlerdi.
2. sınıf senaryo derslerimi hatırlattı. Bir karakter nasıl oluşturulur??!^+%
Filmde bir çok karakter vardı ve hepsinin hayatına dair o kadar çok şey anlatılmıştı.
Bağımlı bir grup. Hepsi önce birbirlerine sonra sevgililerine sonra sigaraya bağımlılar.(Bu bağımlılıklardan biri su yüzüne çıkınca diğerleri de çorap söküğü gibi geliyor.)

Çok fazla detay bir karakteri sağlam yaratmak için ne kadar öenmliymiş dedim.Le oktem hocam ne kadar da haklıymış dedim.
Bunu dialogla diil de eylemle aksiyonla vermek ne de çok önemliymiş dedim.

Kendimi biraz daha kaptırırsam 4 sene okulda öğrendiğim her şeyi her sahneyi açıklamak için kullanabilirim.
BU FİLM ADETA DİR DERS
sinemadan gerçekten anlayanlar için muhteşem bir keyif... Kaçırılmaması gerekenlerden

Hiç yorum yok: